Spørgsmål til Maria – er kål dårligt for os?

Kan det virkelig passe at Kål ikke er godt for os? Jeg blev da også nysgerrig. Læs mere her.

Logo Maria Dior

Hej Maria
Jeg har lige læst denne artikel http://www.mindbodygreen.com/0-25737/5-healthy-foods-you-should-avoid-if-you-have-a-hormonal-imbalance.html og jeg må indrømme at jeg blev noget overrasket. Kan det virkelig være rigtigt at vi med PCO skal passe på med at spise rå grønkål, blomkål, rosenkål osv. Jeg spiser rigtig meget af disse grøntsager. Især blomkålen. Er der noget om det eller er  det bare noget fis (undskyld)

Hilsen Katrine

————————————————————————————————————————————–

Kære Katrine.

Det første jeg kigger på når jeg læser sådan nogle artikler, er deres videnskabelige reference liste. Det er desværre så mange der skriver artikler som dette, for at få flere hits på deres hjemmeside. Jeg ved bestemt ikke alt om kost og PCO, men efter mine overvejelser og efterhånden grundige research, er der ikke noget i vejen med at spise rå kål, blomkål, broccoli osv.

Man skal huske at se alt i et større perspektiv, hvilket forfatteren her ikke gør. For at opnå den effekt hun nævner her, skal du spise omkring 25 hele broccoli/daglig, hvor de positive effekter, derimod, kommer efter at spise en portion. Så så galt er det ikke  🙂

læs eventuelt med her:

#6: Broccoli

The health benefits of broccoli are wide and varied. Many people already know that broccoli contains cancer-fighting substances, but did you know that this crunchy green vegetable may also be one of the best foods for women with PCOS? Broccoli is very low in calories, contains less than 1% fat, and ranks low on the glycemic index. It is also one of the best dairy-free sources of calcium (although your body can only absorb about 60% of the calcium in broccoli, that is still a decent amount).

Broccoli

Broccoli provides plenty of calcium which is an important anti-PCOS mineral.

To get the most out of broccoli’s health benefits, choose organically grown plants (they are typically more nutrient-dense and contain fewer harmful substances) and eat them raw or slightly steamed. When steaming broccoli, keep in mind that the fibrous stems take longer to cook than the florets, and therefore you should wait a few minutes before adding the florets to the steamer.

Tip: Try out HealWithFood.org’s Broccoli Salad with Apples and Cranberries, a super nutritious anti PCOS recipe that calls for raw broccoli

Venlig hilsen
Maria Dior
Ernæringsfysiolog
Personlig træner
Massør
Coach
Fitfamily.dk

Har du et spørgsmål til Maria Dior, så kan du sende dit spørgsmål på nrebdahl2@gmail.com . Maria svarer på spørgsmål om kost, træning og det mentale i forbindelse med fertilitet, kost, træning osv.

 

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *