Spørgsmål til Maria Dior – Om proteinshake

En læser spørg Maria Dior om Proteinshake. Det kan være svært at finde en uden sukker.

Logo Maria Dior

 

Hej Maria 

Jeg har et spørgsmål ang. protein pulver.

Jeg står op kl 5:15 og træner og der efter drikker jeg en protein shake, men jeg kan ikke finde protein pulver unden sukker. Kender du til nogle ?

Jeg ved at det vil være bedst for mig lave et rigtig måltid, men når jeg står op så tidlig og kører på arbejder bagefter har jeg brug for noget nemt og hurtigt jeg kan drikke i bilen. (jeg har en times kørsels på arbejde så der er for sent at vente til jeg er på arbejde)

Jeg er ikke fan af hjemme lavede smoothies der har stået  natten over i køleskabet…

Hjælp 🙂 hvad er den bedste for os PCO piger?

Med venlig hilsen 
Julie

————————————————————————————————–

Hej Julie!

En shake om morgenen er bestemt ikke det værste du kan indtage, og når den nu så fint ligger efter en gang træning, er det en rigtig fornuftig måde at både få styr på blodsukkeret og imødekomme det øgede protein behov kroppen har. Mælk eller mælke valle som kilder til protein pulver er generelt de bedste der er i forhold til optagelse, kvalitet og aminosyre komposition. De har et helt naturligt indhold af sukker som ikke kan undgås, men som er helt og aldeles acceptabelt.

Foretrækker man protein pulver med smag er der et par forskellige valgmuligheder som udelukkende indeholder sødestoffer, af den slags der er okay for os PCO’ere. Dog kan jeg klart bedst anbefale at bruge en økologisk neutral valle eller mælke protein pulver helt uden nogen form for tilsætningsstoffer. På den måde får du et helt rent produkt som er fremstillet på nænsom vis, så du ved hvad du fylder den krop med og det kun er gode ting.

Indenfor de seneste år er der kommet flere og flere produkter på banen af varierende fremstillingsprocesser og kvalitet. Natur Drogeriet som eksempel har i mange år haft deres “INSTANT Amino-complex valleprotein pulver” på markedet som er af yderst god kvalitet. Men der er også andre gode alternativer fra f.eks Body lab, EcoProtein og Din Sundhed.

For så at tilføje smag kan du eventuelt blande protein pulveret med frosne bær, hvilket trods alt ikke tager mere end et par minutter at gøre. Hvis tiden er et problem om morgenen og man derfor laver smoothien/shaken dagen før, kan man i stedet for at opbevare den i køleskab fylde den i muffins-silikoneforme og putte dem i fryseren. På den måde er den noget mere frisk og afkølet, men man skal selvfølgelig lige tage højde for optøningstid 🙂

Er det dog protein pulver med smag man vil have, kan jeg anbefale at kigge på “Whey-80” fra Star Nutrition som kommer i mange forskellige varianter, og som alle er uden tilsat sukker.

Håber du kunne bruge mit svar til noget og alt held og lykke med færden i protein pulver junglen herfra!

Venlig hilsen
Maria Dior
Ernæringsfysiolog
Personlig træner
Massør
Coach
www.mariadiorfertility.com

Har du et spørgsmål til Maria Dior, så kan du sende dit spørgsmål på nrebdahl2@gmail.com . Maria svarer på spørgsmål om kost, træning og det mentale i forbindelse med fertilitet, kost, træning osv.

5 thoughts on “Spørgsmål til Maria Dior – Om proteinshake

    1. Hej Camilla

      Maria læser ikke med her. Du kan evt. tagge hende i Facebookgruppen PCO Danmark hvor hun er med, og ellers skrive til hende i brevkassen 🙂

      vh. Nina

      1. Hej Nina,

        Tak for svar :).
        Hvordan skriver jeg til hende i brevkassen ?. Jeg har nemlig kigget siden igennem og jeg kan ikke rigtigt finde det.

        1. Det står nederest i indlægget her over 😉
          Har du et spørgsmål til Maria Dior, så kan du sende dit spørgsmål på nrebdahl2@gmail.com . Maria svarer på spørgsmål om kost, træning og det mentale i forbindelse med fertilitet, kost, træning osv.

Skriv et svar til Julie Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *